maandag 7 februari 2011

Pech

We hebben vandaag niet zo leuk nieuws gekregen :-(
We mogen omwille van de pijn die Marieke nog steeds heeft niet naar huis.
Marieke is daardoor heel verdrietig !

Het was een zeer zware nacht en een zeer zware, emotionele, dag.
De onderzoeken (echo van buik, RX van borstkas, bloedonderzoeken,...) zijn eigenlijk geruststellend, maar toch blijven die buikpijnen haar parten spelen, ook 's nachts.
Vandaar het besluit van de artsen om morgen al opnieuw een KST (ook gekend als MRI) te laten doen. Normaal was deze gepland voor eind maart.

We wachten, wel een beetje ongerust, af wat dit zal uitwijzen ...
We hopen tijdig voor Jesse zijn verjaardag - nu donderdag - thuis te zijn. 
We zullen zien ...

Wat een oefening in loslaten, vertrouwen, uit handen geven ...
Wat een uitdaging om rustig te blijven temidden deze zee van stress ...

8 opmerkingen:

  1. ha marieke dat is niet leuk zo veel pijn
    maar ik heb goed nieuws op school hebben we wel al leuke dingen gemaakt
    maar vooral toetsen dikke groeten
    margo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Marieke, spijtig dat je nog niet naar huis mag en vooral dat je zoveel pijn hebt. Hopelijk vinden ze snel wat er scheelt.
    groetjes amelie en mijn mama

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi,

    Hier even een bericht van Nonke Jan en Tante An:
    Ook wij hopen met jullie op beter nieuws en minder pijn deze week.

    Dikke kussen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Marieke,pijn hebben is nooit fijn.
    Maar als ik ziek ben dan praat ik altijd over andere dingen met mijn mama(An)
    Gewoon er niet zoveel aan denken,dat helpt altijd.Natuurlijk is dat niet altijd even gemakkelijk voor jou. Maar van proberen kan je leren!
    Hopelijk vinden ze de oorzaak en kunnen ze je de juiste medicijnen geven.
    Ik hoop binnekort nog eens op bezoek te komen.
    Laat je weten waneer?

    Dikke groetjes,Hanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo,
    dat is inderdaad niet zo goed nieuws, maar we hopen dat de onderzoeken van morgen beter nieuws brengen, en we gaan morgen een kaarsje branden dat je zeker donderdag kan thuis zijn, om samen Jesse zijn verjaardag te vieren en vooral zonder pijn
    Vele groetjes tante Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kirsten en Marieke,

    dat moet verschrikkelijk om horen geweest zijn gisteren... ik heb er in bed nog heel lang liggen aan denken... konden we jullie maar helpen... konden we alles maar eens overnemen om jullie even te laten ademen... Ben er echt helemaal stil van.
    Nu is het in spanning afwachten wat de MRI gaat uitwijzen. Krijgen jullie daar onmiddellijk resultaat van?

    En Jesse donderdag jarig... We gaan extra kaarsjes branden opdat jullie toch samen thuis gaan kunnen zijn op donderdag!
    Zeg maar als ik iets kan doen, al is het maar een bezoekje in GHB... of een rit als taxichauffeur. Ik kan niet genoeg zeggen hoe erg ik met jullie meeleef. Al die emoties... jullie moeten helemaal op zijn.

    Lieve

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een ster wil ik plukken

    Een ster zou ik willen plukken
    en schenken aan jou
    Zodat al het donker in de nacht
    uit je kamertje verdwijnen zou
    Ik zou je in mijn armen willen nemen
    Vast houden tot je slaapt
    En aan je bed willen waken
    tot je heel lief gaapt
    De nachtmerrie wil ik verdrijven
    zodat je eindelijk de rust vind
    Want die heb jij zo hard nodig
    Je bent toch nog een kind
    Een schouder om op te steunen
    en zeggen alles komt echt wel goed
    Een ster wil ik je geven
    een ster in alle kleuren pracht
    en dan zal ik je zeggen
    lieve meisje slaap maar rustig vannacht

    - Goverdina -


    hier brand ook het kaarsje voor jullie. Ik hoop dat jullie thuis zijn met Jesse zijn verjaardag, zou het mooiste kado voor Jesse zijn.
    Je bent een sterke en moedige meid, waar we allemaal van kunnen leren!

    dikke knufel
    Katleen en de Ixjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Marieke en familie,

    Ik hoop dat deze dag zo goed als mogelijk is verlopen en dat de resultaten van de onderzoeken geruststellend en zelfs hoopgevend zijn. We blijven duimen voor elke stap voorwaarts en willen samen met jullie, op welke manier dan ook, obstakels onderweg overwinnen.

    Ik duim ook dat jullie nu even wat rust is gegund, zonder buikpijn, met een rustige nacht voor iedereen en een fijne verjaardag voor Jesse, met jullie hele gezin samen, thuis!

    We denken aan jullie, elke dag opnieuw!

    BeantwoordenVerwijderen

Mooie citaten


"Sommige dingen zie je met je ogen, andere zie je met je hart !"


"God does not take away the darkness, but He guides us through it!"


"Today is a gift, that's why it is called the present."


" Wat ons staande houdt in dit leven is het gevoel aan anderen te behoren."

Couperus